Ont-Facebooken?

Door: Marleen

25 jan 2016

Categorie: gebabbel

Een reactie plaatsen

Tjonge, dat valt nog niet mee….

Ongemerkt breng je toch aardig wat uurtjes door op de FB en wat schiet je er eigenlijk mee op? Begrijp me niet verkeerd, ik heb een aantal leuke mensen leren kennen en contact mee, familie’teruggevonden’, maar verder… Al die zogenaamde ‘vrienden’…
Ik zeg wel eens: iemand waarmee je in de lift hebt gestaan, of bij in het bushokje… dat is toch niet meteen een vriend??

Van Dale:
vriend (de; m,v; meervoud: vrienden)persoon waarmee je door gevoelens van genegenheid bent verbonden: zij zijn dikke vrienden; iem. te vriend houden zorgen voor goede verstandhouding; zij heeft een vriendje een vaste vriend; hoor eens vriend! ironische toespreking

Dus met de lift-partners heb je echt geen nauwe relatie opgebouwd, niet gevoelens van genegenheid verbonden (nou ja…. hahah)  tijdens die lift-rit.. of tijdens het wachten op de bus..

Maar zoals ik al zei, het valt niet mee. Hoe pak je dat dan aan? Eerst maar eens ontvrienden.. en dan maar hopen dat je niemand voor het zere been stoot. Vervolgens stop je met het volgen van pagina’s waar je geen affiniteit mee hebt. Oh dan is er ruimte en tijd over voor pagina’s waar je WEL affiniteit mee hebt…. (gaan we weer)…

En dan de smartphone, de slimme telefoon, de mini computer… heb je wel eens opgelet als je fiets/loopt door de straten… hoeveel mensen kijken op het minischermpje, lopend, fietsend (grote speakers op het hoofd), gezellig op het terras bij een biertje… gezelluggggg dacht ut nie!!

Dus…volgende stap: de icoontjes maar eens van het startscherm af… zodat je ‘moeite’ moet doen om op FB en Messenger te komen.
Man het is bijna net zo erg als stoppen met roken!! Het is gewoon een verslaving…

Dan Messenger er maar af gooien, oh dat scheelt al wat…. maar nog betrap je jezelf er op dat je steeds naar dat FB grijpt (DISLIKE)….. tja dan blijft er maar 1 mogelijkheid over…
En dat is het gewoon he-le-maal verwijderen van je telefoon…

En dus…. reageer ik niet meer zo snel….
En om nou zeker te zijn dat niemand van mijn vrienden zich gepasseerd voelt…. deel ik dit bericht ook op…… FACEBOOK (maar dan moet ik WordPress wel eerst even verbinden met Facebook, die dan ook graag gebruik wil maken van…. etc. etc… )

Oh… de puntjes, das geen tikfout of een onwillig toetsenbord, dat zijn mijn ‘overpeins’ momenten.

 

images

Plaats een reactie